מדיניות ביטולים
ע"פ סעיפים 14ג- 14ה לחוק הגנת הצרכן:
עסקת מכר מרחוק היא עסקה לרכישת נכס או שירות הנעשית בעקבות פניה של עוסק לצרכן באמצעות דואר, טלפון, רדיו, טלוויזיה, תקשורת אלקטרונית, פרסום כלשהו וכדומה, המזמינה את הצרכן להתקשר בעסקה שלא על ידי הגעה לבית העסק.
בשלב השיווק – העוסק חייב לגלות לצרכן בין השאר: את שמו כתובתו, ת.ז./ח.פ, מחיר העסקה ותנאי התשלום, תכונות עיקריות של המוצר או השירות, מועד ודרך אספקה, פרטים בדבר האחריות, התקופה שבה ההצעה תהיה בתוקף ופרטים אודות זכות הביטול.
בעת ביצוע העסקה – העוסק חייב לספק לצרכן לא יאוחר מיום קבלת הנכס או השירות חוזה או טופס גילוי נאות בו מציינים הפרטים המהותיים לעסקה. בין השאר: פרטי העוסק, התכונות העיקריות של המוצר או השירות מחיר המוצר או השירות, פרטים בדבר זכות הביטול, שם היצרן, ארץ ייצור, מידע בדבר תנאי האחריות וכל תנאי נוסף שחל על העסקה.
הצרכן רשאי לבטל עסקת מכר מרחוק:
- בנכס – בתוך 14* יום מיום קבלת הנכס או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר.
- בשירות מתמשך (בין אם קצוב לתקופה מסוימת ובין אם לא) – תוך 14* יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו.
- בשירות חד פעמי – תוך 14* יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר בתנאי שהביטול יעשה לפחות 2 ימים שאינם ימי מנוחה** לפני מועד מתן השירות.
ניתן לבטל באחת מהדרכים הבאות:
- בעל פה – בטלפון או בהודעה בעל פה במקום העסק, למעט אם נקבע לפי החוק כי ביטול העסקה ייעשה בדרך של הודעה בכתב.
- בדואר רשום.
- בדואר אלקטרוני (מייל).
- בפקסימיליה, אם יש לעוסק.
- באינטרנט – בעסקה שניתן להתקשר לגביה עם צרכן באמצעי זה.
- מומלץ – לשמור תיעוד של הבקשה לביטול העסקה על מנת שתהיה לכם הוכחה לעצם ביטול העסקה
צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש (העוסק רשאי לבקש תעודה המוכיחה זאת) – רשאי לבטל את העסקה תוך 4 חודשים מיום עשיית ההסכם או מיום מסירת המוצר או מיום קבלת מסמך גילוי הפרטים הנדרשים על פי החוק, לפי המאוחר מביניהם.